Discussie: VR en Gaming
Los bericht bekijken
Oud 30 maart 2016, 11:28   #8
NexceveN
Officer (LLL1&2) / Global Mod

NexceveN's schermafbeelding

Naam: G.L.

IGN: NexceveN Van Croft
Afgelopen weekend heb ik de GearVR ontvangen en ow wat een geweldige ervaring is dat al.

Het gevoel van immersie is al bijzonder groot en dat had ik niet verwacht. De GearVR werkt out of the box met de oculus store en het aanbod is daar nog groeiende. Veel spellen zijn betaald (van 1 tot ongeveer 8 euro) en daarnaast zijn er ook diverse 360 graden fotos en filmpjes.

Omdat ik er nog geen geld tegen aan wil gooien ben ik begonnen met de foto's en filmpjes en dat is al een bijzondere ervaring. Helaas is niet elke video van hoge scherpe kwaliteit en breekt dat wel een beetje. Foto's daarentegen zijn wel scherp en ik ben gister heerlijk de wereld over gegaan vanuit mijn luie stoel.

Het klinkt misschien raar, maar waar ik erg enthousiast over ben zijn de 2d video's die je met de camera zelf hebt gemaakt. Gisteren wilde ik even naar de filmpjes van Floris kijken die die dag gemaakt zijn door mijn vrouw. De filmpjes worden dan op een groot virtueel scherm afgespeeld in verschillende settings. Je hebt de keuze uit een grote bioscoop, een thuis bioscoop, een zogenaamde "ant" bios, op de maan en in een void naar je 2d filmpjes kan kijken. De 'ant' bios is een soort "Honey, I shrunk my kids" setting waarbij je tussen de paddestoelen, zand en grassprieten naar een mobiele telefoon kijkt. De maan was ook bijzonder. Op een stoeltje naar je film kijken, met naast je een maanlander en in de sterrenhemel de aarde.

Vandaag tipten mijn collega's mij op google streetview en dat dit ook een mooie ervaring is. De collega vertelde trots dat hij virtueel een blokje om zijn huis is gelopen, een rare gewaarwording. En ja, beide collega's heb ik aangestoken. Op de dag dat ik ze mijn bril demonstreerde zijn ze naar de winkel gegaan en hebben ook de bril gekocht .

Kortom een hele ervaring. De besturing gaat redelijk goed met behulp van de touchpad op de bril en head gestures. Qua beeldkwaliteit kan het nog beter. Ik heb het namelijk getest met een Samsung Galaxy S7 en door de sterke vergroting van de lenzen zie je toch heel licht de pixel rasters op je scherm. Daarnaast is niet elke content van even hoge kwaliteit. Bijkomend probleem van de GearVR is dat je een vlaggenschip Samsung nodig hebt (s6, s6 edge, s7, s7 edge en note 5).

"In the kingdom of the blind, One-Eyed is king."
NexceveN is offline   Met citaat reageren