Ga terug   Lowland Lions Forums > Other games > World of Warcraft

Reageren

Discussietools
Oud 3 mei 2010, 10:54   #21
Didis
Guild Leader (LLL)

Didis's schermafbeelding

IGN: Didis
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steel Bekijk bericht
Uhm, volgens mij was guild wars oorspronkelijk toch bedoeld als een pvp game?....Het zijn allemaal zo'n battleground dingen, dat heeft 0 met skill te maken en zelfs niet eens zoveel met gear. Het is gewoon de kant die op dat moment de meeste spelers heeft die wint.

"So five years ago we released Guild Wars, which was really a new thing. It was an RPG, but it also had elements of a strategy game; unlike most RPGs it was inspired more by M:tG than D&D; it was an online world with no monthly fees. We called it a CORPG but the ‘net raged with debates about whether or not it was an MMORPG. However you categorized it didn’t matter; it was a fun, new, different experience."

Aantal zegt niks, zonder afstemming van skills kom je in de elite gebieden, of het nou wow, gw of what ever is, niet verder. En alleen door misbruik te maken van zaken waar een developer niet aan gedacht heeft, zorgt er voor dat een spelconcept misbruikt wordt. Daar heeft elk spel last van.

@all : GW en WoW lijken wat betreft de uitdaging erg op elkaar. Beide hebben onderdelen in het spel die door het herhaaleffect er voor zorgt dat mensen een trigger in de linker of rechter hersenpan krijgen, nog een keer nog een keer iets te willen doen. Deze trigger wordt in het begin veroorzaakt door de voldoening een eindboss of bepaald doel bereikt te hebben. De herhaling wordt vervolgens versterkt door een bepaalde rare drop/item/prijs die er voor zorgt dat je het nog een keer wilt doen. Deze herhaling is in elk spel aanwezig en is de sleutel tot het succes van een gamecompany.

In GW zijn het bepaalde wapens die of een verzamelobject zijn, of voor een goede in game waarde verkocht kunnen worden. Is allemaal weer terug te relateren naar de natuurlijke neiging van mensen om welvarend te zijn. Door een voor ieder eigen bepaalde combinatie van smaak, welvaart en zin speelt men datgene waar men zich graag mee wil verenigen. Mijn mening, komt iemand aan jou smaak, zin of welvaart dan ageer je daarop...zo ook hier in deze topic. Zodra iemand zich aangesproken voelt over zijn smaak zal vanuit een rechter of linker hersenhelft altijd een poging gedaan worden om je eigen wereld te beschermen. Niet de wereld in je spel, maar de wereld zoals jij die met al je plezier in je hoofd beleefd.

Respect...

Didis is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2010, 11:32   #22
NexceveN
Officer (LLL1&2) / Global Mod

NexceveN's schermafbeelding

Naam: G.L.

IGN: NexceveN Van Croft
Na de wijze woorden van didis weer wat comic relieve:

Toevallig kwam ik vandaag deze comic tegen van een blogger die graag een spelletje WoW speelt.

"In the kingdom of the blind, One-Eyed is king."
NexceveN is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2010, 23:46   #23
MindSetNL
Junior

Naam: Raoul

IGN: Ace Paranoid
Apart ... Ben sinds kort ook maar eens begonnen aan WoW . Leuk spelletje, maar dit gaat te ver :P
MindSetNL is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2010, 09:29   #24
Cyronus
Lowland Lions Lid

Cyronus's schermafbeelding

Naam: Daan

IGN: Cyron Blade
WoW en Guildwars zijn beiden mijn favorieten.
De laatste tijd echter, neig ik meer naar Guildwars.
De dip slaat binnen WoW bij mij erg snel toe de laatste jaren. Een maandje spelen en dan ineens heb ik soms maandenlang geen zin meer.
Ik heb een closed beta invite gehad voor de nieuwe expansion, Cataclysm en ik moet zeggen dat ik teveel veranderingen zie ten opzichte van de originele WoW zoals iedereen ( lees : de spelers wie al langer aan de WoW zitten ) het kent en ik vind de veranderingen niet heel erg uitnodigend.
Vernieuwde talent trees, content wordt weer "versneld" wat misschien aantrekkelijk is voor de nieuwe speler, maar vroeger kon je pas mounten op lvl 40 en duurde het een tijd voordat je daar was, maar het moet allemaal steeds makkelijker.
Natuurlijk ga ik WoW nog spelen, want ik blijf de game super vinden. De grote wereld, het reizen van A naar B ( mapping is in WoW niet mogelijk ) wat het game gevoel iets echter en realistischer maakt.

Je kunt, vanwege de totaal verschillende gameplay, WoW niet met GW vergelijken. Wel denk ik dat Guildwars 2 straks een behoorlijk streepje voor heeft op WoW. Dit komt ook doordat Blizzard niet met een compleet nieuwe game komt, maar op de oude content veranderingen aanbrengt.
Ik kan me hierbij voorstellen dat er steeds meer WoW spelers van de oude garde zullen stoppen met WoW, omdat men het nu wel zo'n beetje kent en straks toch ook overstappen naar GW2.
Grafisch zal WoW er niet echt op vooruit gaan. De mogelijkheid voor GW om dit wel te doen, heeft men beschikbaar gemaakt door GW2 te gaan ontwikkelen.

Ik hoef alleen binnen WoW minder moeite te doen om aan gold te komen
Gewoon Auction House domineren. Goedkope mats inkopen, craften en dan de items duur verkopen.
Binnen een week is met hooguit 30 minuten per dag op AH rondsnuffelen met gemak 5 tot 10k gold te maken ^^

Laatst gewijzigd door Cyronus; 26 oktober 2010 om 09:32
Cyronus is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools

Regels voor berichten