Ga terug   Lowland Lions Forums > Other games > Algemeen

Reageren

Discussietools
Oud 24 februari 2009, 19:02   #1
Didis
Guild Leader (LLL)

Didis's schermafbeelding

IGN: Didis
Phasing - the new instances

Volgens mij wilde guild wars ook in deel 2 een dergelijk systeem introduceren. Hopen dat onderstaande problemen niet gebeuren dan.

The Daily Grind: Is phasing the new instancing?
by Colin Brennan Feb 24th 2009 at 8:00AM

Yesterday our very own Marc Nottke devoted his column, MMOGology, to the new technology of phasing and the effects it can have on gameplay.
For those of you who are out of the loop, phasing is the new technology that World of Warcraft (and Lord of the Rings Online, to some extent) makes use of to change the world as the player completes quests and progresses in the storyline. For example, doing quests to retake a piece of the world map from the monsters might actually lead to a new base camp being set up by NPCs instead of just completing the quests and having no change occur in the world.

But phasing has its own problems, as Marc has shown. Sometimes you may enter a phased state only to find that the event contained within it was started by another player, or you may find your epic storyline moment ruined by an inconsiderate person.

So, with all of this in mind regarding phasing, here's the question: Is phasing the new instancing? Certainly it won't replce instancng completely, but should we put phasing into the category of "great leaps in game design" or should we stick it somewhere in "fads that will die in 2 years?"

http://www.massively.com/2009/02/24/...ew-instancing/

Didis is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2009, 19:50   #2
NexceveN
Officer (LLL1&2) / Global Mod

NexceveN's schermafbeelding

Naam: G.L.

IGN: NexceveN Van Croft
Interessant artikel.

Is iets waar ik me altijd over verbaasde in WoW en eigenlijk erg jammer vond. Je wordt op pad gestuurd om de stad te redden en even later (je kunt erop wachten) staat de vijand weer voor de poort.

Het geeft je het gevoel, waar doe ik het voor.

Bij een singleplayer game heb je vaak nog de voldoening van, je voelt je de held van het verhaal. Je drijft het gevaar uit de wereld en het is ook echt weg. De mensen juichen voor je, zoveel vrouwen als je maar wil en baby's worden naar je vernoemd.... okay ik laat me nu een beetje gaan.

Maar bij een multiplayer spel zie je dit inderdaad nog weinig, wist niet eens dat de nieuwe uitbreiding van WoW verandering in gebracht heeft.

Voor GW zag ik toevallig "soortgelijks" voorbij komen op de wiki watch, iemand die het principe voorstelt wat betreft luxon/kurzick doormiddel van vanquishen de lijn verschuiven en meer punten krijgen. Of het haalbaar is? Tot op zekere hoogte gebeurd dit al met alliance battles.

"In the kingdom of the blind, One-Eyed is king."
NexceveN is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2009, 11:14   #3
Et13nnE
Lowland Lions Lid

Et13nnE's schermafbeelding

IGN: K
Ik vraag me ook al lang af hoe ze dit bij gw2 gaan oplossen. Phasing waarbij de spelwereld echt veranderd wordt is niet echt geschikt voor een spel met veel spelers.
Er moet een balans gevonden worden tussen de omgeving veranderen, en alle opdrachten nog kunnen volbrengen. Dit is redelijk goed gelukt met Luxon/Kurzik. Het lijkt me moeilijk om dit verder uit te breiden (zodat er meer veranderd) maar het is niet onmogelijk, zou erg mooi zijn..
Ben benieuwd.
Et13nnE is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools

Regels voor berichten