Ga terug   Lowland Lions Forums > Other games > Diablo

Reageren

Discussietools
Oud 5 augustus 2011, 12:24   #1
NexceveN
Officer (LLL1&2) / Global Mod

NexceveN's schermafbeelding

Naam: G.L.

IGN: NexceveN Van Croft
Diablo 3: Auction House

Blizzard heeft deze week weer enkele details vrijgegeven over Diablo 3.

Zo zal Diablo 3 altijd een internet verbinding nodig hebben.
Mods zijn niet toegestaan.
En als laatste zal de auction house naast betalen met virtueel geld ook met echt geld kunnen.

Is dit een juiste ontwikkeling in spellen? Zelf vind ik het erg dubbel. Bied je de mogelijkheid niet aan, dan doen andere websites dat wel (met alle gevolgen van dien). Je haalt een heleboel illegale websites/bedrijven uit de running, maar promoot het daardoor misschien juist meer om te 'goldfarmen' omdat het laagdrempeliger is geworden.

Daarnaast ben ik bang dat het teveel om geld gaat draaien. Bijvoorbeeld high-end gear dat alleen nog maar tegen betaling te krijgen is. Het is wel een spel dat werkt met de 'over-power' techniek. Ter illustratie: D2 waren de stats & look uniek, bij GW is alleen de look uniek. Om mee te doen op hoog niveau (in bijv. D2) heb je high end stats nodig.

En het is ergens toch ook geen fun meer als mensen een heleboel geld kunnen investeren in een spel en daarmee hun titel kunnen kopen terwijl anderen daar veel tijd in stoppen?

Wat denken jullie? Heeft dit toekomst? Zou je het ook terug willen zien in GW2 / andere spellen?

"In the kingdom of the blind, One-Eyed is king."

Laatst gewijzigd door NexceveN; 5 augustus 2011 om 12:27
NexceveN is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2011, 12:49   #2
Bones
Senior

Bones's schermafbeelding

Naam: Hessel

IGN: Bones Ripper
Dit heeft wat mij betreft echt geen toekomst.

Ik speel een spelletje voor mn plezier. Ik wil hier best wel voor betalen (ik heb 2 maandjes WoW gespeeld en een maandje rift gespeeld) maar om nou voor gear en items te betalen? Dat gaat mij echt te ver.

Zo krijg je vreemde taferelen; mensen die worden gedwongen om gold te farmen (of items). Zo was er een tijdje geleden ook een zaak, waarin chinese gevangen de hele dag in WoW moesten grinden zodat de bewakers er geld mee konden verdienen.

Zo haal je toch het plezier uit het spel? Gewoon even €50 neerleggen en je hebt de beste items en leukste gear? Zonder moeite voor te doen?
Dan speel je het spel toch niet meer? Dan wil je alleen nog maar anderen bewijzen dat jij "goed" bent.

Ik hoop van harte dat gw2 hier niet aan begint. Gelukkig zijn hier ook geen geruchten of dergelijke over.

En continu een internet verbinding in stant houden? Waar is dat voor nodig? En stel dat je een keer problemen met je verbinding hebt? Ben je dan de sigaar?
(Ben wel heel nieuwschierig waarom nou die verbinding moet blijven?)
Oud 6 augustus 2011, 00:53   #3
death sligher
Special LLL friend

death sligher's schermafbeelding

Naam: ivo

IGN: death sligher
De verbinding is er om te controleren of je niet cheat. Wat al helemaal rampzalig is als het om echt geld zal gaan.

Ik vindt deze ontwikkelingen jammer. Echt geen toevoeging in GW2,eens met eerdere beweringen.

Om toch nog iets toe te voegen. Enige positieve eraan is dat je het spel kunt blijven spelen ook als je niks meer te doen hebt. Kun je in elk geval het spel nog spelen als bijbaantje in plaats van in real life een bijbaantje te zoeken. Het is alleen zo dat de economie dan nog slechter gaat functioneren in real life. hehe...
death sligher is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2011, 11:15   #4
PzychoGoth
LLL Officer

PzychoGoth's schermafbeelding

Naam: Thomas

IGN: Pzy the Industrial
Ik vind het de kant op gaan van gratis flash/browser MMO's die tegen betaling toegang geven tot de high-end content. Alleen is de achterliggende gedachte veranderd.
Voor D3 vrees ik dat dit een noodzakelijke knoop is geweest om door te hakken. Want wie nu nog actief D2 speelt ziet zichzelf om de 5 minuten sterven omdat ineens zijn chatlog vol gespammed word met ingame sellers.
Al konden ze hier denk ik makkelijk wat tegen doen. De aandacht zal wel 100% op WoW gericht zijn geweest.

Ik vind het zeker geen positieve ontwikkeling.
Een free-to-play game behoort ECHT free-to-play te zijn. Alleen optionele content in de shop aanbieden en geen high-end exclusieve items of areas een restrictie geven tegen betaling.

En al is een game pay-to-play, alle noodzakelijke content moet gewoon ingame te krijgen zijn. in het geval van D2-D3 is/zal dit het geval wel wezen. Ik keur het af, wat deze ontwikkeling met zich mee gaat brengen komen we wel achter. Ik geloof niet dat dit uitmond tot een melkkoe.
Oud 7 augustus 2011, 23:08   #5
Anaesthetix
Lowland Lions Lid

Anaesthetix's schermafbeelding

IGN: Frija Carmenta
Zo lang Blizzard er maar voor kan zorgen dat botten en dupen tot een minimum beperkt wordt, zie ik geen probleem in een Auction House.

In Diablo II was het op een gegeven moment zo erg dat je wel móest gaan botten of items met IRL geld kopen om mee te kunnen draaien in de ingame economy. Ik zelf ben op een gegeven moment gaan botten met 4 cd-key sets.. Geen spijt van gehad.

Het probleem in Diablo II was, in mijn ogen, de enorm lage droprate van specifieke high-end items. Items zoals highrunes, die essentieel zijn om runewords te maken. Als de droprate verhoogd wordt, haal je daarmee enigszins de grind uit het spel, hebben minder mensen de behoefte om te gaan botten of items kopen.

Face it: er wordt toch wel geld neergelegd voor ingame items. Blizzard heeft er op deze manier voor gekozen om die verkoop te reguleren en controleren. Misschien een scheve vergelijking, maar je kunt het vergelijken met de voordelen van het legaliseren van wiet/softdrugs.

Gerwald; in het geval van Diablo is een "titel" simpelweg dagenlang weggrinden in de hoop voor een highrune. Daarnaast is het nooit echt een competitief spel geweest.. PvP ligt de focus niet op en de gear haal je uiteindelijk voor jezelf. Het is niet zoals GW of WoW waar je in een outpost kunt rond paraderen met je nieuwe shiny armor. Je zit toch gebonden aan games met 8 spelers max.
Oud 14 augustus 2011, 00:02   #6
death sligher
Special LLL friend

death sligher's schermafbeelding

Naam: ivo

IGN: death sligher
Voor de mensen die nog wat te doen willen hebben in diablo 2. Misschien wel leuk diablo2 mods: http://blog.fileplanet.com/2011/08/1...or-a-new-hell/
death sligher is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools

Regels voor berichten