Ga terug   Lowland Lions Forums > Other games > Diablo

Reageren

Discussietools
Oud 29 mei 2012, 11:42   #1
Barttjuh
Lowland Lions Lid

Barttjuh's schermafbeelding

Naam: Bart

IGN: Miss Nyuu
[Diablo] Monk; dualwielding of weapon-shield.

Tijdens het optimaliseren van mijn monk deed ik een merkwaardige conclusie.

Mijn monk was eerst aan het dualwielden met een wapen met 110dps en een wapen van 95dps. Toen ik mijn off-hand wapen verwijderen ging mijn DPS omhoog. Wat op zich merkwaardig is want je zou denken dat je attackspeed hoger zou liggen met twee wapens. Dit is niet zo. Als je twee wapens equiped gebruikt je character de gemiddelde dps van je wapen.

Hieruit ben ik gaan kijken naar de verschillen tussen twohanded/dual wielding/weapon-shield. Twohanded is simpel meer DPS minder bonus stats doordat je één item gebruikt voor twee slots. Verder verbeter je de spirit regeneration van je monk met 25% als je The Guardian's Path gebruikt. Dit is voor mijn niet echt boeiend, daarom ben ik al gauw van twohanded wielding afgestapt.

Een voordeel van dualwielding is alweer The Guardian's Path wat dit verhoogt je dodge met 15%!!! Dat is geen kleinigheidje. Ook bevat je off-hand meer offense abilities, zoals; life leech, +X life on hit, + X life on kill etc. En elemental damage waarvan ik niet weet of dat deze stact met de damage van je main-hand wapen. Echter als de damage van je off-hand lager is dan je main-hand wordt je DPS gereduceerd.

Als je kijkt naar weapon-shield krijg je ongeveer 4-5% meer damage reduction, waarbij schijnbaar je DPS niet lager wordt. Wel wordt je lager doordat je The Guardian's Path geen nut heeft. Echter kan je in je shield wel een gem stoppen om je Dex te boosten om het een deel te compenseren. En je krijgt de kans om te blokken wat tussen de 10-20% ligt. Helaas block je niet de volledige aanval in tegen stelling tot Dodge.

Je zou kunnen concluderen dat weapon-shield meer survivalbility geeft door de hogere defense en de kans om te blokken. Maar zelf zou ik toch kiezen voor dualwielding omdat offense vaak de betere defense is (zeker in Hack 'n Slash games). Of te wel een off-hand met een hoog hoeveelheid Life per klap is erg welkom. En ben zelf een beetje verlieft op The Guardian's Path. Echter loop ik momenteel met een schild rondt omdat ik een hele mooie had gevonden.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Groetjes,
Barttjuh

Laatst gewijzigd door Didis; 30 mei 2012 om 13:22
Barttjuh is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2012, 13:10   #2
Steal
Lowland Lions Lid

Steal's schermafbeelding

IGN: Steal N Heal
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barttjuh Bekijk bericht
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Groetjes,
Barttjuh
Nee! waar gaat het over ?
Steal is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2012, 13:16   #3
Jorrit
Lowland Lions Lid

Jorrit's schermafbeelding

Naam: Jorrit

IGN: Jorrie
Speel je Diablo steel?
Oud 29 mei 2012, 15:05   #4
Barttjuh
Lowland Lions Lid

Barttjuh's schermafbeelding

Naam: Bart

IGN: Miss Nyuu
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steal Bekijk bericht
Nee! waar gaat het over ?
Mot je lezen :P

Maar ik zit gedeeltelijk fout. Als je dualwield dan krijg je als standaard bonus 15% extra attack speed. Verder wissel je elke klap met je wapen.
Hier kan je er meer over lezen
Barttjuh is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2012, 17:23   #5
PzychoGoth
LLL Officer

PzychoGoth's schermafbeelding

Naam: Thomas

IGN: Pzy the Industrial
Ik heb nog geen enkele hooglevel monk dual/shield zien spelen. De attackspeed weegt op tegen de bonus die een schild geeft.
meer attackspeed = meer spirit = meer skillgebruik. Dus je kunt veel defensiever of offensiever spelen.

Discussietools

Regels voor berichten