Ga terug   Lowland Lions Forums > Other games > World of Warcraft

Reageren

Discussietools
Oud 28 februari 2009, 23:44   #1
Didis
Guild Leader (LLL)

Didis's schermafbeelding

IGN: Didis
WOW spelers let op je account

Nieuws dat er een phishing mail rondwaart.

World-of-Warcraft-Spieler im Visier der Phisher Meldung vorlesen

Mit einer gut gemachten E-Mail mit dem Betreff "World of Warcraft - Security" versuchen derzeit Betrüger an Zugangsdaten, Lizenzschlüssel und Adressen von WoW-Spielern zu kommen. Angeblich habe der Account-Inhaber "besonders schwer" gegen die Nutzungsbestimmungen verstossen, indem er sich durch "Ausnuzung der Spielmechanik und/oder Ausnutzung von Fehlern innerhalb der Spielumgebung" Vorteile gegenüber anderen Spielern verschafft habe.

WoW-Phishing-Seite
Die WoW-Phishing-Seite fragt sogar einen "Sicherheitscode" ab. Vergrößern

Großzügigerweise räume man dem Account-Inhaber noch die Möglichkeit zu einer Stellungnahme ein, doch: "Sollten sie sich nicht innerhalb der nächsten 7 Werktage dazu geäußert haben, werden wir ihren Account unwiderruflich sperren" droht die unter der Adresse des Spieleherstellers Blizzard verschickte Mail. Auf der verlinkten Web-Seite für die Stellungnahme werden dann zunächst Username und Passwort und dann auch die komplette Anschrift und der "World of Warcraft CD Key" abgefragt.

Die Eingabeformulare liegen jedoch auf einem Server, der nichts mit Blizzard oder World of Warcraft zu tun hat und vermutlich selbst kompromittiert ist. Wer eine solche Mail erhält, sollte dort auf keinen Fall echte Daten eingeben. Eine offizielle Stellungnahme von Blizzard steht derzeit noch aus.

Article

Didis is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2009, 08:58   #2
BG51
LLL Officer

BG51's schermafbeelding

Naam: Rob Verdonschot

IGN: Damage Doos / Shoarmapapa (GW2)
.

Ik heb een Authenticator voor WoW.

Dus maakt geen ruk uit als iemand me wachtwoord zou hebben

Ik had begrepen dat er bij GW een discussie zou zijn om dit voor GW ook in te voeren.

Lijk mij iig een erg goed idee.
BG51 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2009, 15:52   #3
PzychoGoth
LLL Officer

PzychoGoth's schermafbeelding

Naam: Thomas

IGN: Pzy the Industrial
Ik wil je niet per direct veroordelen...
Maar kijk ook eens naar de data van de laatste posts voordat je een vergeten topic bumped.
Oud 15 juni 2009, 21:57   #4
Knarf
Lowland Lions Lid

Knarf's schermafbeelding

Naam: Frank

IGN: Savior of Kynareth
pfoe ben ik blij dat ik geen WoW heb
ziet er niet uit

grtz.

Savior

"Mastering others is strength, mastering yourself is true power."
Knarf is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2009, 08:50   #5
BG51
LLL Officer

BG51's schermafbeelding

Naam: Rob Verdonschot

IGN: Damage Doos / Shoarmapapa (GW2)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PzychoGoth Bekijk bericht
Ik wil je niet per direct veroordelen...
Maar kijk ook eens naar de data van de laatste posts voordat je een vergeten topic bumped.

Als er ergens niet gepost mag worden, kunnen die topics niet het beste gesloten worden dan?
BG51 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2009, 18:42   #6
Didis
Guild Leader (LLL)

Didis's schermafbeelding

IGN: Didis
ach ja ik maak me er niet druk om...sommige threads weer een bump geven brengt weer wat levendigheid...

Didis is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2011, 00:29   #7
death sligher
Special LLL friend

death sligher's schermafbeelding

Naam: ivo

IGN: death sligher
Is dit nou echt of is dit nou nep? Als het echt is gaat het hier over een trail account van 1jaar geleden ofzo. Aangezien ik geen WoW account heb. Lijkt me trouwens vreemd dat ze je verplichten het te doen binnen 3 dagen.

wowgm (wowgm@blizzard.com)

Greetings!

Recently, the problem of account invasion is getting worse and worse which cause enormous player's equipments and virtual currency stolen. This severely damages the benefits of mass players, also causes our company lose a lot of customers.

Our company has to adopt some measures to safeguard our common benefits in order to strengthen the safety of mass players'accounts, and firmly resist the account to be stolen again.Through our company's research and investigation to xxx customers,we will make the following decisions: we launch a package of updated Battle.net Mobile Authenticator and dynamic code protection card which can effectively prevent the accounts invaded. We will send this package of code protection system to players free of charge.

Please open this connection: http://itunes.apple.com/app/battle-n...authenticator/.......... (weggehaald voor safety)

If your account passes the check successfully, we will send this package of dynamic Battle.net Mobile Authenticator to you in the form of e-mail.

In 3 days after you receiving the e-mail, if you don't submit your information, we have right to freeze your account, every player is obligated to protect the safety of the account. You must work together with us to be determined to crack down all the behaviors of destroying games.

If you had already authenticator your account, please disregard this automatic notification.

Regards,

The World of Warcraft Support Team
Blizzard Entertainment
death sligher is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2011, 07:31   #8
Jorrit
Lowland Lions Lid

Jorrit's schermafbeelding

Naam: Jorrit

IGN: Jorrie
Ik krijg ook zulke mailtjes terwijl ik helemaal geen WoW account heb
Oud 14 februari 2011, 08:43   #9
NexceveN
Officer (LLL1&2) / Global Mod

NexceveN's schermafbeelding

Naam: G.L.

IGN: NexceveN Van Croft
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door death sligher Bekijk bericht
Is dit nou echt of is dit nou nep? Als het echt is gaat het hier over een trail account van 1jaar geleden ofzo. Aangezien ik geen WoW account heb. Lijkt me trouwens vreemd dat ze je verplichten het te doen binnen 3 dagen.

wowgm (wowgm@blizzard.com)

Greetings!

...

Regards,

The World of Warcraft Support Team
Blizzard Entertainment
Mail is nep. Blizzard zou 1 nooit zo contact met je opnemen. Niet naar een third party app doorsturen en gebruikt dat email adres niet.

Controleer de message body. Vaak staat hier een hotmail adres in waar het mailtje van origine vandaan komt. Dat het net lijkt of het er vandaan komt is net als je eigen mail. Je stuurt het met je xx@xx.xx adres en je mailer laat alleen de naam zien. Zo lijkt het net of Blizzard je daadwerkelijk de mail gestuurd heeft en masceren ze de echte FROM adres.

Helaas is de message body tegenwoordig bij Hotmail niet goed te lezen. Vroeger toonden ze nog het echte from adres en was het makkelijk te controleren of het mailtje echt was. Een andere manier is door te controleren waar de link naar toe verwijst. Over het algemeeen doen ze zich voor als battle.net web adressen, maar ga met je muis over de link heen en onderaan je browser staat het echte adres waar hij je naar toe stuurt (vaak een website met spelfouten in de naam).

vb. http://www.blizzard.com

Ik krijg elke week wel een paar van deze emails.

"In the kingdom of the blind, One-Eyed is king."
NexceveN is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2011, 09:14   #10
death sligher
Special LLL friend

death sligher's schermafbeelding

Naam: ivo

IGN: death sligher
Lol als je daar op klikt kom je inderdaad op een andere site waar ze pasword en email adres vragen en vervolgens linken ze je door naar battlenet zodat het lijkt alsof het echt is. Want daar kun je dan alsnog dat account aanmaken.. XD
death sligher is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools

Regels voor berichten